Porsche Cayenne GTS – auto praktyczne ze sportowym pazurem

Porsche Cayenne GTS to model, który w dość sprytny sposób udaje auto sportowe. Jego wyrazisty kolor, duże koła, cztery rury wydechowe oraz potężny silnik V6 nadają mu sportowego charakteru, pomimo że jest to duże auto. Warto się przyjrzeć temu pojazdowi i sprawdzić czy jest to tylko imitacja czy prawdziwy pojazd sportowy.

Marka Porsche jest znana z tego, że produkuje samochody sportowe. Nawet jeśli w jej ofercie pojawiają się modele typu SUV to auta przynajmniej w pewnym stopniu muszą posiadać jakieś charakterystyczne elementy sportowe. W związku z tym w ofercie wspomnianego producenta znajdują się wyłącznie auta z mocnymi silnikami, które dodatkowo zapewniają doskonałe prowadzenie. Dostępne są też modele oferujące o wiele więcej. Porsche Cayenne jest dużym i ciężkim SUV-em, a jego wersja GTS ma za zadanie być autem sportowym.

Samochód przyciągający wzrok

Aktualna druga generacja Porsche Cayenne jest dostępna na rynku motoryzacyjnym od 2010 roku, jednak mimo to samochód nadal charakteryzuje się bardzo atrakcyjnym wyglądem. Szczególnie wersje Turbo i GTS wyróżniają się swoim wyglądem i przyciągają wzrok.

W przypadku wersji GTS istnieje możliwość kupna pojazdu z felgami w kolorze nadwozia co może niekoniecznie wyglądać atrakcyjnie, ale z pewnością przyciągnie wzrok. Oczywiście można również zdecydować się na inną konfigurację kolorów.

Porsche Cayenne GTS wyposażone w zawieszenie pneumatyczne jest niższe od standardowej wersji o 2 centymetry. Auto więc wygląda jak po tuningu, jednak w tym przypadku za tuning odpowiedzialny jest sam producent, firma Porsche.

Sportowy charakter na każdym kroku

Dobrze znane wnętrze Porsche Cayenne zostało odmienione w testowanej wersji GTS. Auto charakteryzuje się wykończeniem pojazdu sportowego z jednoczesnym zachowaniem luksusowych elementów i akcentów.

Producent zdecydował się na skorzystanie ze sporych ilości zamszu, który pokrywa kierownicę, podsufitkę oraz fotele. Czarne wnętrze kontrastuje z zielonymi przeszyciami co wygląda dość ekstrawagancko, ale o dziwo pasuje do tego auta. Gruba zamszowa kierownica jest przyjemna w dotyku i wygląda ładnie, ale nie zawsze jest praktyczna, ponieważ może się ślizgać w suchych dłoniach.

Pomimo, że Porsche Cayenne GTS jest autem o sportowym charakterze to jego użytkownicy mają zapewniony maksymalny komfort jazdy. Samochód zapewnia sporą ilość miejsca, a szeroki bagażnik o foremnych kształtach oferuje pojemność na poziomie 670 litrów.

W związku z powyższymi cechami warto zainteresować się testowanym autem, które zapewnia sportową jazdę pełną wrażeń przy zachowaniu komfortu i luksusu, którego trudno jest szukać w innych pojazdach sportowych, a nawet w wielu limuzynach i autach kombi.

Szybkość ogromnym atutem

Porsche Cayenne GTS jest autem sportowym, które niczego nie udaje, a dodatkowo zapewnia wiele praktycznych i komfortowych rozwiązań. Obniżone zawieszenie zapewnia sztywność, dzięki której samochód nie przechyla się na zakrętach pomimo masy dwóch ton. Sportowe wrażenia z jazdy mogą tu więc wywołać euforię.

Wcześniejsze modele Porsche Cayenne GTS były wyposażone w jednostki napędowe V8, jednak w tym przypadku zrezygnowano  z tego rozwiązania i do napędu wykorzystano silnik V6 z dwoma turbinami. Jest to jednostka o pojemności 3.6 litrów generująca moc 440 koni mechanicznych przy 6000 obr./min. oraz moment obrotowy 600 Nm w pełnym zakresie pracy silnika 1600-5000 obr./min.

Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekund (z pakietem Sport Chrono ten czas to 5,1 sekund), więc jest to doskonały wynik jak na tak duży i ciężki samochód. Moment obrotowy jest dostępny w pełnym zakresie pracy silnika, więc niezależnie od prędkości auto zapewnia mocne przyspieszenie po mocnym wciśnięciu pedału gazu.

Wiadomo, że silniki V8 będą lepsze od V6, jednak w tym przypadku nie ma sensu czepiać się producenta o downsizing, zwłaszcza że Porsche Cayenne GTS brzmi doskonale, a lżejszy silnik przekłada się na lepsze pokonywanie zakrętów.

Elementem odpowiedzialnym w tym pojeździe za zmianę przełożeń jest 8-biegowa przekładnia Tiptronic S zapewniająca błyskawiczną zmianę biegów. Praktycznie wszystkie elementy i podzespoły są przystosowane do tego, aby zapewniały sportową jazdę pełną wrażeń.

Logiczne jest również to, że razem z dużą masą i świetnymi osiągami w parze idzie dość wysoki poziom zużycia paliwa. Spokojna jazda w trasie pozwoli na uzyskanie wyniku 10 l / 100 km, jednak takie rezultaty będą raczej rzadkością, ponieważ jest to dynamiczny pojazd przeznaczony do agresywnej jazdy i w takim przypadku spalanie sięga poziomu aż 20 litrów na 100 kilometrów.

Wszechstronny i sportowy charakter

Porsche Cayenne GTS łączy w sobie wiele cech. Model ten posiada sportowy wygląd, który rzuca się w oczy, generuje doskonałe osiągi oraz posiada głośny układ wydechowy, ale jednocześnie zapewnia swoim użytkownikom praktyczne rozwiązania i wysoki poziom komfortu. Dzięki temu auto nadaje się do wielu różnych zastosowań.

Auto poradzi sobie z codziennymi wyzwaniami, a także może przynieść sporo przyjemności na torze. Jest on również w stanie pokonywać trasy terenowe, jednak duże koła i obniżony prześwit wręcz zachęcają do pozostania na drogach asfaltowych.

Samochody Porsche nie należą do tanich i taki stan rzeczy utrzymuje się również w tym przypadku. Podstawowa wersja GTS to koszt rzędu pół miliona złotych, a po zainstalowaniu elementów dodatkowych koszt może wzrosnąć nawet do 800 tysięcy złotych.

Można śmiało stwierdzić, że Porsche Cayenne GTS to auto przeznaczone dla osób poszukujących szybkiego SUV-a, który wygląda i jeździ jak samochód sportowy.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *