Renault Espace TCe 200 – Test

Renault Espace było zawsze oryginalnym i wyjątkowym samochodem pełnym ciekawych rozwiązań. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku najnowszej generacji, która uległa przeistoczeniu z vana na crossovera. Dzięki prześwitowi 16 cm samochód będzie sobie dobrze radził z trasami terenowymi oraz krawężnikami w mieście.

Okazuje się, że dzięki układowi czterech kół skrętnych 4 Control, Renault Espace charakteryzuje się dużą zwrotnością, która jest przydatna podczas jazdy i manewrowania w warunkach miejskich. Dodatkowo w parkowaniu pomaga system asystenta parkowania, dzięki któremu manewrowanie tym dużym pojazdem jest trochę łatwiejsze.

Sama jazda tym modelem Renault przynosi kierowcy i pasażerom dużo przyjemności. Doskonale resorujące zawieszenie daje wrażenia płynięcia po drodze, a adaptacyjne amortyzatory zapewniają odpowiednie usztywnienie, gdy jest ono potrzebne. Bardziej dynamiczna jazda wiąże się z delikatnym przechylaniem nadwozia na zakrętach, jednak samochód ten zapewnia ich dość pewne pokonywanie.

W testowanym egzemplarzu Renault Espace zamontowano jednostkę napędową o pojemności 1.6 litra i mocy 200 koni mechanicznych. Jest to więc mały silnik, jak na tak duży samochód, jednak okazuje się, że motor wcale się nie męczy i zachowuje optymalną wydajność nawet podczas jazdy z kompletem pasażerów w czasie upału. Auto nie jest przeznaczone do jazdy sportowej, więc taki silnik w zupełności mu wystarcza. Jeśli chodzi o spalanie to jest ono spore i sięga poziomu 10 litrów na 100 kilometrów, a w mieście może wzrosnąć do 11-12 l/100 km.

Opisywane auto charakteryzuje się porządnym wykonaniem wnętrza i ciekawą kombinacją kolorów. Przednie i tylne fotele są bardzo komfortowe i nie powodują zmęczenia nawet w przypadku pokonywania dalekich, kilkunastogodzinnych tras. Dodatkowo przednie fotele posiadają funkcje masażu tonizującego, relaksacyjnego lub lędźwiowego. Są więc one idealne zarówno dla osób stojących w korkach oraz pokonujących dalekie dystanse. Renault Espace to również przestronne wnętrze zapewniające odpowiednią ilość miejsca nawet dla wysokich pasażerów z przodu i z tyłu. Trzeci rząd siedzeń zapewnia już mniej miejsca, ale może również być komfortowy dla jednej osoby. Pojemność bagażnika to 214 litrów, jednak wartość ta zwiększa się do 680 litrów po wyciągnięciu tylnych foteli.

Piąta generacja Renault Espace to dobry samochód pasujący do swojego niszowego segmentu. Jego podstawowe atuty to praktyczny charakter oraz wysoki poziom komfortu, więc auto doskonale spisuje się podczas użytku codziennego.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *