Toyota pracuje nad manualną skrzynią biegów, która automatycznie wrzuci luz

Koncerny samochodowe cały czas pracują nad różnymi pomysłami mającymi na celu zmniejszenie poziomu zużycia paliwa oraz emisji spalin szkodliwych dla środowiska. Toyota pracuje nad wprowadzeniem nowego pomysłu, jakim ma być manualna skrzynia biegów posiadająca pewne automatyczne rozwiązania umożliwiające oszczędzanie.

W Internecie pojawiły się schematy zgłoszonego patentu, który będzie zarządzał działaniem nowej przekładni. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda tak samo jak w klasycznej przekładni manualnej. Oznacza to, że w skład wyposażenia tej technologii wchodzi standardowa dźwignia zmiany biegów oraz pedał sprzęgła. Dodatkowymi elementami tego podzespołu mają jednak być specjalne siłowniki oraz kontroler pozwalający na sterowanie sprzęgłem. Elementy te umożliwią automatyczne wrzucenie biegu jałowego. Rozwiązanie to ma stanowić odpowiednik trybu żeglowania stosowanego w przekładniach automatycznych.

Kolejnym praktycznym elementem tej konstrukcji ma być mechaniczne zabezpieczenie, które zablokuje zbyt szybką redukcję przełożenia, która doprowadziłaby do uszkodzenia jednostki napędowej. Mechanizm ten będzie również blokował możliwość zbyt wczesnego wrzucenia wyższego biegu co doprowadziłoby do zgaszenia silnika.

Wspomniany wcześniej tryb żeglowania znany z automatycznych skrzyń biegów umożliwia zmniejszenie ilości zużywanego paliwa, chociaż wielu ekspertów może mieć wątpliwości co do tego rozwiązania, ponieważ na przykład przy dojeżdżaniu do świateł wrzucenie luzu jest nieopłacalne, gdyż do silnika będzie dostarczane paliwo, a takie coś nie ma miejsca w przypadku hamowania silnikiem.

Jak na razie Toyota nie poinformowała kiery pierwsze rozwiązania tego typu pojawią się w modelach produkcyjnych.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *