Współpraca Volvo z Chinami. Plany dotyczą rozwoju napędów elektrycznych.

Koncerny Volvo Cars i Geely Holding planują stworzenie nowej spółki technologicznej, której zadaniem będzie zmniejszenie kosztów projektowania oraz produkcji dzięki uzyskaniu efektu skali i synergii.

Połączenie sił tych dwóch podmiotów może znacznie wpłynąć na rozwój, w szczególności technologii napędów elektrycznych i częściowo zelektryfikowanych, które zostaną zamontowane w kolejnych generacjach pojazdów.

Kilka dni temu został podpisany protokół Memorandum of Understanding przez Volvo Cars, Geely Auto oraz Lynk & Co opierający się o wspólne licencjonowanie technologii. Dzięki temu wspomniane koncerny będą się dzielić nie tylko architekturą pojazdów, ale również technologiami silników. Dodatkowo planowane jest zacieśnienie współpracy w zakresie wspólnego wyszukiwania elementów potrzebnych do produkcji, dzięki czemu będzie można w znaczący sposób obniżyć koszty.

Volvo Cars, Geely Auto oraz Lynk & Co to  „części składowe” koncernu Geely Holding – producenta samochodów z Chin. Tworzona spółka będzie posiadała swoją siedzibę w Chinach, a jej filia znajdować się będzie w Szwecji (Goteborg). Spółka ta będzie dzielona w proporcji 50/50 przez koncerny Volvo Cars oraz Geely Holding. Partnerstwo w zakresie dzielenia się technologiami jest bardzo popularne na rynku motoryzacyjnym, więc nic dziwnego, że koncerny te zdecydowały się właśnie na taki model współpracy. Dzięki temu będzie można rozwijać nowe generacje aut z napędami elektrycznymi.

Warto dodać, że Volvo Cars i Geely współdzielą już rozwiązania technologiczne, takie jak na przykład Compact Modular Architecture (CMA). Platforma ta została wykorzystana zarówno przez koncern Volvo Cars, jak również przez Lynk & Co. Jeśli chodzi o prawa własności intelektualnej do udostępniania technologii to pozostaną one w firmie, która ją opracowała, ale dzięki umowie licencyjnej technologie będą dostępne do wykorzystania dla koncernów Volvo, Geely Auto i  Lynk & Co.

Kolejne architektury modularne pojazdów oraz inne technologie będą udostępniane i opracowywane w oparciu o porozumienia o podziale kosztów. Firma, która zainicjuje dane rozwiązanie będzie właścicielem technologii, a pozostałe koncerny będą miały do niej pełny dostęp dzięki licencji. Wpłynie to na zmniejszenie ogólnych kosztów rozwoju.

Plany obejmują między innymi zacieśnienie współpracy w zakresie technologii obejmujących elektryczne elementy samochodowe, takie jak ogniwa do akumulatorów, silniki elektryczne, systemy ładowania, itp. Pozwoli to na zmaksymalizowanie synergii w prezentowanej grupie firm. Z pewnością taka współpraca przyniesie korzyści. Już dzisiaj widać, że koncerny te znacznie się rozwijają.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *