Ustawienia cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników czy aby zbierać dane, dotyczące ruchu na stronie. Klikając "Zgadzam się" potwierdzasz, że Twoja przeglądarka jest ustawiona według Twoich preferencji.

Polityka prywatności
Nie zgadzam się

Co warto wiedzieć na temat remontu silnika?

Silnik to podstawa każdego pojazdu i jego ewentualna awaria może stanowić poważny problem prowadzący do unieruchomienia pojazdu. Alternatywą dla wymiany silnika jest jego remont. Warto mieć na uwadze to, że jego koszt zależy od rodzaju i konstrukcji jednostki napędowej. Warto uzyskać więcej informacji w tym zakresie.

Pixabay/Autor: paulbr75

Oczywiście remont małych 4-cylidrowych silników benzynowych jest tańszy w porównaniu z bardziej zaawansowanych konstrukcjach jednostek stosowanych w autach sportowych, a także klasy wyższej i premium. Dodatkowo w silnikach diesla znajduje się wiele elementów układu zasilania, których wymiana jest często konieczna i kosztowna. Dodatkowo remont wynikający z naturalnego zużycia jest tańszy w porównaniu z naprawą spowodowaną przez awarię rozrządu, uszkodzenie wału, zatarcie panewek albo przegrzanie.

Objawy mogące świadczyć o konieczności przeprowadzenia remontu silnika

Oczywiście, istnieje wiele różnych sytuacji, awarii i objawów, które mogą świadczyć o potrzebie przeprowadzenia remontu kapitalnego jednostki napędowej. Do ważniejszych problemów można zaliczyć następujące sytuacje:

  • zerwanie łańcucha lub paska rozrządu – w tym przypadku tłoki (na dole) i zawory (na górze) tracą synchronizację pracy. Ich zderzanie się może doprowadzić do poważnych zniszczeń wymagających w najlepszym wypadku częściowego remontu silnika,

  • przegrzanie jednostki napędowej – najczęściej jest spowodowane uszkodzoną pompą cieczy chłodzącej albo nieszczelnym układem chłodzenia. Przyczyną jest też niesprawny termostat oraz uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Osiągnięcie nadmiernych temperatur jest bardzo niekorzystne dla silników,

  • zbyt duże zużycie oleju – objawia się niebieskim dymem wydostającym się z wydechu oraz koniecznością częstego dolewania.

O czym jeszcze warto pamiętać?

Fachowcy z profesjonalnych warsztatów, takich jak na przykład https://mobilnymechanik.katowice.pl, zwracają uwagę na konieczność dbania o silnik w pojeździe. Olej w silniku trzeba wymieniać co 10-15 tysięcy kilometrów lub co rok. Należy również unikać jazdy, gdy dojdzie do przegrzania silnika, bez uprzedniej kontroli. Czasami awaria może być spowodowana błędem fabrycznym jednostki napędowej, a nie winą użytkownika. Warto więc regularnie przeprowadzać przegląd techniczny pojazdu i zwracać uwagę na wszelkie niestandardowe zachowania jego silnika.