Po pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku koncern Toyota Motor Europe dokonał sprzedaży 527 tysięcy samochodów. Jest to więc znaczący wzrost o 11 procent w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2016 roku.
W opisywanym okresie firma zaopatrzyła swoich klientów w 527 tysięcy egzemplarzy pojazdów marki Toyota oraz Lexus. W związku z tym prezentowany producent polepszył swoją pozycję rynkową zyskując udział na poziomie 4,9 procent. Duży wpływ na taki wzrost miały nowe generacje modeli dostawczych Hilux oraz Proace.
Sprzedaż modeli hybrydowych zwiększyła się o 44 procent sięgając poziomu 208,3 tysięcy egzemplarzy. Modele hybrydowe aktualnie stanowią 40 procent całkowitej sprzedaży koncernu Toyota Motor Europe, a na terenie Europy Zachodniej ten poziom sięga wartości 50 procent. Z pewnością ogromny wpływ na tak dobry wynik ma nowy model znany pod nazwą Toyota C-HR mający swój debiut na początku 2017 roku. Hybrydowa wersja Toyoty CH-R jest wybierana przez 80 procent kupujących ten model. Auto uzyskało status najpopularniejszego pojazdu hybrydowego na terenie Europy.
Cały europejski rynek notował wzrosty sprzedaży w drugim kwartale 2017 roku, a rezultaty osiągane przez Toyotę kolejny raz były lepsze od wskaźników rynkowych. Aktualna oferta hybryd marek Toyota i Lexus obejmuje aż 15 modeli – żaden inny producent nie posiada tak szerokiej gamy pojazdów hybrydowych. To właśnie szeroka i różnorodna oferta bardzo pozytywnie wpływa na tak duży wzrost sprzedaży, ponieważ każdy klient może znaleźć coś dla siebie. Bardzo dobry poziom sprzedaży hybryd pokazuje, że europejscy klienci coraz bardziej przekonują się do takiej technologii.